
Studii postuniversitare în Motion 3D
Barcelona, Spania
DURATA
1 Years
LIMBI
Spaniolă
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Oct 2025
TAXE DE ȘCOLARIZARE
EUR 4.990
FORMAT DE STUDIU
În campus
Introducere
Narațiunea tradițională și cinematografia se confruntă cu provocări interesante în conceperea de noi paradigme, de la narațiunea liniară la cea neliniară și de la ecran la multiecran și spațiu.
Stăpânirea instrumentelor și tehnicilor 3D și cunoașterea mediilor și a suporturilor sunt esențiale, dar și dezvoltarea abilităților analitice, idealizarea și formalizarea, precum și înțelegerea contextului pentru a transpune mesajele în experiențe memorabile și a realiza proiecte în care execuția strălucește cu lumina sa.
Cu o abordare eminamente practică (exercițiile și proiectele sunt realizate sub supravegherea profesorilor specializați), Diploma postuniversitară în Motion 3D aplică metodologii de proiect precum Design Thinking și Agile Development, în plus față de managementul profesional și resursele și procesele de producție.
Programul este împărțit în șase module care se desfășoară în ateliere, cursuri de tehnologie și sesiuni de cultură audiovizuală; și se încheie cu un proiect postuniversitar final care este prezentat unui juriu.
Acest curs postuniversitar se adresează absolvenților de design, comunicare audiovizuală, film, publicitate și/sau arte plastice, precum și profesioniștilor fără calificări specifice care pot dovedi experiență în oricare dintre aceste domenii.
Admitere
Curriculum
Modulul 1 – Tehnologii
Acest modul se concentrează pe și dezvoltă cunoștințele și manipularea instrumentelor de modelare și animație 3D – Cinema 4D – și se adâncește în utilizarea și stăpânirea editării și compoziției digitale ca suport fundamental pentru construcția narațiunii și a experienței audiovizuale.
- Baze de operare.
- Modelare și animație.
- Texturare și randare.
- Integrarea în compoziția digitală.
- Proiectarea si rezolvarea procesului de productie.
- Utilizarea mai profundă a instrumentului și a resurselor avansate.
Modulul 2 – Cultura audiovizualului
Acest modul examinează principalele referințe ale culturii audiovizuale contemporane din noul spațiu digital, analizând stiluri și tendințe și aplicarea mișcării 3D în dezvoltarea de noi proiecte.
- Conținut la cerere vs. cinema/TV tradițional.
- De la narațiune liniară la fragmentarea mesajului.
- Noi tehnologii imersive XR: AR / VR / MR.
- AI ca motor de căutare a informațiilor și generator de conținut.
Modulul 3 – Atelier de animație
Pe baza analizei conceptelor de bază ale animației, obiectivul principal al acestui atelier este de a lucra la crearea și dezvoltarea unei piese stop-motion, care va contribui la creșterea gradului de conștientizare atât a spațiului, cât și a luminii în trei dimensiuni, precum și a bazele animației.
- Principiile de bază ale animației.
- Referințe și resurse.
- Crearea și dezvoltarea unei propuneri grafice animate care pun accent pe utilizarea și stăpânirea animației stop-motion.
- Metodologia proiectului și procesul de producție.
Modulul 4 – Atelier de tipografie în spațiu/timp
Un workshop pentru a afla despre fonturile de referință din domeniul audiovizual și comportamentul acestora în spațiu/timp, analizând referințe și stiluri prin lucrări și aplicații pentru multi-screen.
- Tipografia ca element de comunicare. Fundamente și exemple și tendințe principale. Posibilități expresive.
- Tipografie pe ecran. Referințe, exemple, comportamente și restricții.
- Tipografie pe ecran: Aspecte funcționale și emoționale
- Tipografia cinetică: narațiunea tipografică în mass-media
- Utilizări ale graficelor în mișcare în designul tipografic.
- Crearea și dezvoltarea unei propuneri grafice animate care să pună accent pe utilizarea și stăpânirea tipografiei în spațiu/timp.
- Metodologia proiectului și procesul de producție.
Modulul 5 – Atelier de comunicare
- Obiectivul acestui atelier este de a analiza bazele comunicării și promovării audiovizuale a unui brand și de a se instrui în utilizarea și stăpânirea codurilor de reprezentare și aplicarea acestora prin exerciții de grafică animată 3D.
- Principii fundamentale ale identităţii audiovizuale.
- Resurse de reprezentare și structuri narative.
- Ritm și editare.
- Crearea și dezvoltarea unei propuneri de identitate grafică animată care să pună accent pe utilizarea și stăpânirea metaforelor vizuale și sonore,
- Metodologia proiectului și procesul de producție.
Modulul 6 - Tehnici de creație și producție
Acest modul are un dublu obiectiv. Pe de o parte, construirea imaginativă a unui discurs atractiv și persuasiv pentru dezvoltarea unei piese de creație personală. Pe de altă parte, rezolvarea problemelor producției de imagini reale pe platoul de filmare și integrarea sa digitală folosind reprezentarea 2D și 3D, iar croma este o cerință tehnică. Astfel, include două ateliere: CV Abstraction și Camera/Iluminare.
- Atelier de abstractizare CV: Acesta este un atelier fundamental practic, dar ca o întărire a dezvoltării exercițiului, vor fi analizate referințe și conținut teoretic.
- Atelier de cameră/iluminare: Obiectivul principal al acestui atelier este de a învăța elementele de bază ale limbajului cinematografic – de la filmare până la secvență – principiile de bază ale luminii și utilizarea unei camere video.
Modulul 7 - Proiect final de absolvire
Taxa de școlarizare a programului
Oportunități de carieră
- Producători audiovizuali de film, televiziune și formate noi.
- Studiouri creative și agenții de publicitate.
- Companii și instituții cu departamente proprii de producție audiovizuală.