
Studii postuniversitare în ilustrație digitală și new media
Barcelona, Spania
DURATA
1 Years
LIMBI
Spaniolă
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Oct 2025
TAXE DE ȘCOLARIZARE
EUR 4.900
FORMAT DE STUDIU
În campus
Introducere
Evoluția și schimbările constante ale tehnologiilor informației și comunicațiilor dau naștere la noi obiceiuri comportamentale, de consum și de interacțiune cu produsele. În acest context, ilustrația se poziționează ca un element strategic important în structura de difuzare și promovare a proiectelor.
Programul postuniversitar abordează ilustrația creată și aplicată într-un mediu contemporan și tehnologic și formează profesioniști cu abilități strategice pentru a stabili procese dinamice de comunicare vizuală.
Programul de studii este orientat către nevoile profesioniștilor antreprenori în proiecte de ilustrație digitală, abordând metodologiile de planificare, dezvoltare, tehnică și resurse. Programul este împărțit în opt module care includ instrumente digitale, creativitate și aplicații practice, încheindu-se cu un proiect final care este prezentat unui juriu.
Proiectele realizate pe parcursul cursului postuniversitar urmăresc metodele și mediile de producție digitală, în care sunt definite stiluri și tendințe care răspund nevoilor acestei piețe exponențiale.
Admitere
Curriculum
Modulul 1 - Editare grafică
Începând cu proiectarea și dezvoltarea unei coperți editoriale online, conținutul tehnic va fi introdus în jurul principalelor programe de editare. Obiectivul este de a dobândi bazele necesare în planificare și management pentru utilizarea corectă a instrumentelor și relația de formate: grafică vectorială, trasare și layout.
Modulul oferă baze practice pentru desfășurarea corectă a exercițiilor propuse de cursul postuniversitar, precum și aplicarea principalelor programe de editare grafică (Illustrator, Photoshop și InDesign).
- Creare și modificare dintr-un original analog.
- Instrumente de aplicare a culorilor.
- Aspect, design tipografic și animație.
- Adaptarea designului interactiv la tablete și smartphone-uri.
- Adaptarea imaginii la ambalaj ( Mockup).
Modulul 2 - Fundamente și aplicații
Conținutul acestui modul acoperă mediile și platformele pentru aplicarea ilustrației și producției grafice. Cunoașterea acestor medii este un punct de plecare important pentru viitoarea planificare promoțională și proiectarea proiectelor cu privire la obiectivele individuale. Analiza media va servi și ca o introducere în studiul elementelor multimedia, în care vor fi prezentate tehnici legate de interacțiune, animație și alte resurse.
- Adaptarea ilustrației manuale la ilustrația digitală.
- Crearea de schițe animate.
- Design de produse interactive, interfețe și uzabilitate.
- Sprites, Texture Atlas, Frame by Frame și alte formate pentru dezvoltarea de aplicații digitale.
- Instrumente de interacțiune și animație pentru jocuri video și aplicații.
Modulul 3 - Conceptualizare
Printr-o serie de exerciții și prezentări de conținut vor fi dezvoltate strategii și resurse de comunicare vizuală. Obiectivul principal este de a dobândi abilități în procesele de creativitate și transmitere a mesajelor.
Modulul este prezentat sub forma unui atelier care vizează dezvoltarea conceptuală în care sunt implicate experiențe individuale, culturale și sociale. Practicile și conținutul teoretic aplicate pe parcursul cursului postuniversitar oferă o bază importantă pentru execuția și dezvoltarea viitoarelor propuneri și ajută studentul să se familiarizeze cu procesele comune ale limbajului artistic și publicitar.
- Teoria imaginii.
- Resurse vizuale și moduri de reprezentare.
- Semnificație plastică.
- Creație iconică.
- Conceptualizare și percepție.
- Sinteză formală și conceptuală.
Modulul 4 - Ilustrație în cărți electronice
Imaginea ca reprezentare vizuală a unui text sau concept este prezentă în aproape toate proiectele în care este implicată ilustrația. Prin realizarea de ilustrații vor fi studiate procesele metodologice de transmitere a mesajelor și adaptarea acestora la limbi în funcție de diferitele audiențe. Totodată, și după un studiu amănunțit al formatelor, se vor lucra și procedurile tehnice de adaptare a ilustrațiilor animate la dispozitive electronice.
- Metodologii în planificarea proceselor de producţie grafică.
- Formate și suporturi pentru aplicații de imagine.
- Propunere de ilustrații potrivite pentru cărți electronice.
- Analiza stilurilor, genurilor și canalelor de diseminare.
- Dezvoltarea și crearea elementelor și personajelor.
- Adaptarea ilustrației la formate digitale.
- Formate de fișiere și aplicație.
Modulul 5 - Inteligență artificială, realități extinse și web3
Prin conținut și exerciții, acest modul tratează studiul și aplicarea noilor tehnologii care oferă valoare diferențială și avantaje competitive proiectelor noastre de ilustrare. Tehnologii extinse (realitate virtuală, realitate augmentată și realități mixte), Web3 și Inteligență artificială.
- Extended Realities ca noi platforme pentru crearea și vizualizarea conținutului
- Realitate virtuală (VR), realitate augmentată (AR) și realitate mixtă (MR)
- Explorarea creării de conținut specific pentru Realități Extinse
- Web3 și Blockchain: utilizările lor prezente și viitoare în lumea ilustrației
- Inteligența artificială (IA): Definiție, origine, evoluție și utilizări
- Aplicarea Inteligenței Artificiale în proiecte de ilustrare
Modulul 6 - Comunicarea Transmedia
Din propunerea unei campanii de promovare vor fi analizate unele dintre tendințele și instrumentele aplicate în marketingul digital, precum și importanța conținutului și a interacțiunii potențialului utilizator, care sunt de obicei componente decisive pentru o bună diseminare. Povestirea transmedia este una dintre cele mai utilizate strategii în publicitate aplicată noilor media. În timpul modulului, lucrările practice vor fi efectuate în mai multe formate pentru a dezvolta un proiect care studiază procesele de planificare și aplicațiile tehnice.
- Narațiuni transmedia.
- Planificarea si fezabilitatea campaniilor grafice.
- Strategii si resurse pentru dezvoltarea campaniilor promotionale.
- Evoluții narative în campaniile promoționale.
- Multiplatformă și crossmedia.
- Creativitate transmedia și planificare media.
- Analiza și utilizarea resurselor de interacțiune.
- Aplicarea elementelor multimedia.
Modulul 7 - Ilustrație aplicată produsului
Imaginea este o componentă cheie în branding și joacă un rol în atragerea unui anumit public, în timp ce definește aspectele percepției și interacțiunii cu produsul. Pentru aplicarea acestuia vor fi studiate aspecte legate de funcționalitate, identitate, media, inovație și diferențiere. Pe baza obiectivelor specifice și individuale, modulul analizează adaptabilitatea și integrarea ilustrației digitale aplicate produsului.
- Propunere de ilustrații aplicate produsului.
- Crearea unei colecții capsule.
- Aplicație la design industrial.
- Studiul si adaptarea imaginii la produs.
- Resurse și tehnici de producție.
Modulul 8 - Metodologia proiectului, dezvoltarea TFP
Acest modul tratează promovarea și îndrumarea profesională, ținând cont de procesele de planificare a metodologiilor și strategiilor. Obiectivul principal este conceperea unei propuneri de autopromovare, ținând cont de diferitele secțiuni care oferă suport metodologic proiectului prin formularea de obiective generale și specifice, de la procesul de cercetare și analiză până la aplicarea și prezentarea acestuia. Conținutul acestui modul este aplicat dezvoltării Proiectului Final de Licență.
- Planificarea si managementul proiectelor.
- Strategii de promovare.
- Obținerea resurselor.
- Selectarea continutului.
- Construcție, planificare, descriere și expunere.
- Analiza canalelor de diseminare și promovare.
Taxa de școlarizare a programului
Oportunități de carieră
- Ilustrație aplicată pe medii digitale.
- Ilustrație aplicată produsului.
- Ilustrație publicitară.
- Ilustrație corporativă.
- Ilustrație în presă.
- Direcția de artă în ediții digitale.
- Managementul proiectelor de comunicare digitală.
- Managementul proiectelor promotionale multimedia.