Studii postuniversitare în designul ambalajelor
Barcelona, Spania
DURATA
1 Years
LIMBI
Spaniolă
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Oct 2025
TAXE DE ȘCOLARIZARE
EUR 5.200
FORMAT DE STUDIU
În campus
Introducere
Designerii de ambalaje au devenit actori-cheie în cadrul întreprinderilor. Competențele, cunoștințele și tehnicile lor le permit să se impună într-un rol strategic în cadrul echipelor multidisciplinare.
Cursul postuniversitar în designul ambalajelor oferă un program de formare care combină strategia, gândirea creativă, designul, durabilitatea și volumul pentru a stabili o bază solidă care va permite viitorilor designeri de ambalaje să comunice, atât formal, cât și grafic, atributele produsului și să proiecteze ambalajul viitorului. Pentru a face acest lucru, cursurile teoretice și practice sunt combinate cu ateliere în care toate cunoștințele dobândite vor fi aplicate.
Studentul va învăța să transpună strategia într-un concept și un design de ambalaj unic și diferențiat și să utilizeze cunoștințele dobândite într-un anumit sector/domeniu al ambalajului. De asemenea, va învăța să aplice instrumente creative și tehnice în crearea de ambalaje care vor putea concura pe piață la scară profesională și va dobândi o viziune largă asupra designului de ambalaje care îi va permite să se integreze optim în echipe de lucru multidisciplinare
La sfârșitul cursului postuniversitar, studenții vor dezvolta un proiect final în cadrul căruia vor crea un design de ambalaj etic și durabil.
Această formare se adresează absolvenților, CFGS în: arte plastice, design grafic, design industrial, marketing și publicitate și profesioniștilor din sector fără calificări specifice care pot dovedi experiență profesională, care doresc să dobândească cunoștințele necesare pentru a participa la un proces de strategie, creare și dezvoltare a unui design de ambalaj
Admitere
Curriculum
Modulul 1 - Strategia și managementul ambalajului
În acest prim modul, studentul va dobândi o viziune holistică asupra a ceea ce înseamnă designul ambalajului și a procesului său de construcție ca element cheie al mărcilor. Ei vor stapani cadrul general al unui proiect de ambalare si vor putea dimensiona si dezvolta proiectele creative care li se vor propune.
- Proces creativ de proiectare a ambalajelor.
- Strategia de brand și experiența aplicată ambalajului.
- Benchmark: analiza competitorilor.
- Puncte de contact dincolo de ambalare
- Ambalare etică, conștientă și responsabilă. Rolul designerului.
Modulul 2 - Cercetare, tendințe și IA aplicate ambalajului
Elevii vor înțelege vremurile în schimbare din această disciplină și vor ști încotro se îndreaptă viitorul ei, ținând cont de tendințele care ne înconjoară: noi obiceiuri, noi canale, noi tehnologii și impactul AI asupra creării și gestionării ambalajelor. Designerii de ambalaje sunt agenți cheie ai acestei schimbări.
- Tendințe pentru consumatori și ambalaje.
- Tehnici și metodologii de cercetare.
- Viitorul ambalajului: noi tehnologii și IA.
Modulul 3 - Instrumente creative și direcție artistică pentru designul ambalajelor
Prin sesiuni teoretice și practice despre diferitele instrumente creative cheie implicate în construcția ambalajelor, studenții vor învăța să creeze o idee mare, să stăpânească vizualizarea mood board și să fie capabili să lucreze la direcția de artă pentru designul ambalajelor, aprofundând în special în tipografie, fotografie. , și ilustrație.
- Idee mare: conceptualizare și creativitate.
- Moodboard: cercetare și abordare creativă a proiectului.
- Direcția artistică: de la concept la vizualizare, sistem vizual grafic, ilustrație și fotografie.
- Tipografie: posibilități de tipografie în ambalaje, elemente tipografice de bază, microtipografie și macrotipografie.
- Ilustrație: posibilități de ilustrare în ambalaj, stiluri de ilustrare, ilustrație și concept.
Modulul 4 - Instrumente tehnice și software pentru proiectarea ambalajelor
Prin sesiuni teoretice și practice despre diferitele instrumente tehnice implicate în construcția ambalajelor, studenții vor învăța cunoștințe specifice de software de calculator, precum și vor înțelege posibilitățile care le sunt prezentate în lucrarea finală, materialele și finisajele.
- Photoshop aplicat ambalajului.
- Ilustrator specific pentru ambalaje
- Productie grafica: Proces de productie grafica. Tehnici de imprimare. Pregătirea lucrării finale pentru imprimare. Modele.
- Materiale și finisaje: tipuri de suporturi și finisaje, factori determinanți pentru sistemele de imprimare.
Modulul 5 - Design ecologic și ambalaj durabil
În acest modul, studentul va fi introdus în lumea designului ecologic al ambalajelor și va învăța ce înseamnă aceasta prin dobândirea viziunii, instrumentelor și proceselor necesare pentru a încorpora sustenabilitatea în mod holistic în designul ambalajelor.
- Fundamentele durabilității, ciclul de viață al produsului și strategiile de îmbunătățire.
- Analiza calitativă de mediu a ambalajelor.
- Căutare de design care încorporează vectorul de mediu.
- Creativitate și conceptualizare: limite pentru găsirea de idei inovatoare în jurul sustenabilității.
Modulul 6 - Volumul ambalajului
Elevul va înțelege procesul de creare a unui design de volum –concept, utilizări, forme, materiale, texturi, cromatică etc.– încă de la briefingul inițial, înțelegând contextul pieței și ținând cont de experiența utilizatorului cu ambalajul.
- Volum: benchmark din punct de vedere al volumului.
- Utilizabilitate: cercetare axată pe utilizator și pe gradul de utilizare a ambalajului.
- Creativitate și conceptualizare: de la idee la realitate în volumul ambalajului.
Modulul 7 - Ateliere practice
Cinci ateliere specifice vor fi susținute de profesioniști recunoscuți, acoperind totul, de la briefing la soluții creative în cinci domenii diferite. Fiecare dintre ateliere va lua un sector diferit ca punct de plecare în care să se dezvolte proiectul. În cadrul atelierelor, studenții vor înțelege diferite medii competitive și vor putea aplica metodologiile, instrumentele și cunoștințele dobândite pe parcursul cursului postuniversitar pentru a le consolida practic și experimental.
Domenii de focus care sunt dezvoltate în atelierele specifice:
- Ambalaj nișă de parfum (autor).
- Ambalaj durabil.
- Ambalaj experimental.
- Ambalaj ilustrativ.
- Ambalare pentru inovare – TFP.
Proiect final de absolvire
În cele din urmă, fiecare student va dezvolta un proiect postuniversitar final care va aprofunda în strategia, conceptualizarea și designul ambalajelor inovatoare create pentru a crea un impact pozitiv asupra societății. Metodologia și procesul de creație predate în cadrul Postuniversitarului în Design de Ambalaje vor fi urmărite și vor fi susținute în fața unui panel. Studentul, împreună cu tutorele, va alege punctul de plecare al proiectului care va fi ulterior dezvoltat.
- Structura TFP.
- Îndrumare ulterioară de grup și individuală.
Taxa de școlarizare a programului
Oportunități de carieră
- Agenții de branding și ambalare.
- Studii în Design Industrial și Sustenabilitate.
- Companii care gestionează mărci și produse și/sau și-au interiorizat designul, fie că sunt companii de producție sau de distribuție.
- Studii cu echipe creative.