
Studii postuniversitare în Brand Design
Barcelona, Spania
DURATA
1 Years
LIMBI
Spaniolă
RITM
La zi
TERMEN LIMITĂ DE APLICARE
Solicitați termenul limită de aplicare
CEA MAI DEVREME DATĂ DE ÎNCEPERE
Oct 2025
TAXE DE ȘCOLARIZARE
EUR 5.200
FORMAT DE STUDIU
În campus
Introducere
Cursul postuniversitar în Brand Design oferă pregătire teoretică și practică, astfel încât viitorii designeri de brand să poată dobândi o viziune holistică asupra brandingului și să se specializeze în conceptualizarea, crearea și proiectarea de branduri online și offline. Brandingul nu cuprinde doar aspectul vizual, ci și gândirea, cercetarea și capacitatea de sintetizare și conceptualizare
Programul combină strategia și cercetarea, gândirea creativă, tehnicile de prezentare, experimentarea vizuală și designul grafic cu cinci ateliere practice, în care toate cunoștințele dobândite vor fi aplicate și utilizarea tipografiei, literelor, culorilor, imaginilor, mișcării, UX și UI va fi explorată în profunzime
Studentul va învăța să aplice instrumente și tehnici creative care îi vor permite să se integreze optim în echipe de lucru multidisciplinare. În partea finală a cursului postuniversitar, studentul va elabora un proiect final în cadrul căruia va crea un nou brand global care să se conecteze la nevoile și preocupările noilor generații
Această formare se adresează absolvenților, CFGS în: arte vizuale, design grafic, design industrial, marketing și publicitate și profesioniștilor din sector fără calificări specifice care pot dovedi experiență profesională și care doresc să fie agenți-cheie în crearea mărcilor viitorului
Admitere
Curriculum
Modulul 1 - Imersie în branding
În acest prim modul, studenții vor dobândi o viziune holistică asupra a ceea ce este designul mărcii, domeniile pe care le implică și aspectele cheie ale creării și managementului acestuia dintr-o perspectivă de design și strategie. Înainte de a începe să proiecteze, ei vor învăța să înțeleagă ce înseamnă disciplina branding-ului și să știe să observe utilizatorul și contextul.
- Branduri, companii și afacerea de design de brand.
- Înțelegerea companiei și a mărcii: Tipologiile companiei. Harta părților interesate. Strategie și obiective. Tipologii de brand, poziționare, istoricul mărcii, auditul mărcii.
- Observați utilizatorul și contextul: Harta empatiei și personalitatea utilizatorului. Harta călătoriei și perspective. Tendințe de consum. Referințe și referințe ale concurenților. Tendințele pieței și între categorii.
- Proces creativ de design de brand.
- Brand etic, conștient și responsabil. Rolul designerului.
Modulul 2 - Strategia de brand
În acest modul, studentul va învăța într-un mod teoretic și practic să înțeleagă scopul unui brand, să lucreze la ADN-ul și ideea de brand și să o poată extinde la un manifest de brand. În plus, studentul va învăța diferitele tipuri de arhitectură de brand.
- ADN-ul mărcii: misiune, viziune, valori, scopul mărcii, atribute și personalitate, arhetipuri de brand.
- Ideea de marcă: o metodologie de creare a ideii de marcă, atelier de creativitate pentru idearea teritoriilor creative, instrumente de conceptualizare și manifestul mărcii.
- Arhitectura de brand: tipologii de arhitectură de brand și crearea de scenarii.
Modulul 3 - Instrumente și tehnici creative pentru designul mărcii
Prin sesiuni teoretice și practice despre diferitele instrumente creative cheie implicate în construirea branding-ului, studenții vor învăța să vizualizeze ADN-ul mărcii, să conceptualizeze un brand din briefing și să învețe metodologia și procesul de creare a denumirii mărcii. În plus, vor fi cufundați în inscripții concepute special pentru designul mărcii.
- Vizualizarea ADN-ului mărcii: instrumente pentru vizualizarea elementelor intangibile ale unei mărci
- Conceptualizarea și creativitatea vizuală: cum să creați concepte vizuale puternice. Strategii narative. Sinteza imaginilor. Resurse expresive.
- Litere: cum să lucrați cu litere în designul mărcii. Forme, construcție și compoziție.
- Naming: numele, identitatea verbală a mărcii. Briefing de denumire. Strategie creativă, tehnici de creare a proceselor și a denumirii. Selectarea denumirii.
- Productie grafica: Proces de productie grafica. Tehnici de imprimare. Pregătirea lucrării finale pentru imprimare. Modele.
- Materiale și finisaje: tipuri de suporturi și finisaje, factori determinanți pentru sistemele de imprimare.
Modulul 4: Instrumente și tehnici pentru prezentări eficiente
Prin sesiuni teoretice și practice, studenții vor aprofunda aspecte specifice ale prezentărilor publice, ținând cont de obiective, scenarii, povestire și punere în scenă. În plus, studenții vor aborda pragmatic modul de planificare a materialelor de prezentare și a unui buget de branding, ținând cont de toate fazele procesului de proiectare.
- Prezentări ale unui proiect de branding: obiective, scenariu, poveste și punere în scenă.
- Branding personal: acreditările designerului de brand.
Modulul 5 - Sistem vizual de identitate de marcă și direcție artistică
În acest modul, studenții vor aprofunda în fiecare dintre elementele vizuale – marca, tipografie, culoare, imagini, ilustrație, pictograme, mișcare, UX și UI – care sunt implicate în crearea sistemului de brand. O direcție artistică creativă și eficientă va putea vizualiza ADN-ul și ideea de marcă în mod puternic și unic.
- Marcă: logo, imagotip, izotip (simbol), isologo. Variante.
- Direcția artei.
- Stilul vizual.
- Tipografie.
- Culoare.
- Imagini.
- Ilustrare.
- icoane.
- Mişcare.
- UX, UI.
Modulul 6 - Experiența de brand
În acest bloc de instruire, studentul va învăța să planifice, să extindă și să standardizeze proiectarea unui sistem de brand vizual la diferite puncte de contact cu oamenii: comunicarea mărcii în media și media digitală, site-uri web, aplicații, evenimente, spații, personal, produse , servicii, ambalaje etc.
Subiecte explorate în ateliere de specialitate:
- Evaluarea punctelor de contact ale mărcii.
- Dezvoltarea și planificarea extensiei mărcii.
- Design extensie de marcă în toate punctele de contact.
- Crearea si implementarea manualului de brand.
Modulul 7 - Ateliere practice
Vor fi 5 ateliere specifice de la briefing la soluția creativă în 5 domenii diferite. Fiecare dintre ateliere va lua ca punct de plecare un sector diferit în care să se dezvolte proiectul. În cadrul atelierelor, studentul va înțelege diferite medii competitive și va fi capabil să aplice metodologiile, instrumentele și cunoștințele dobândite în timpul cursului postuniversitar pentru a le consolida practic și experimental.
Domenii de focus care sunt dezvoltate în atelierele specifice:
- Marca companiei mari – reproiectarea mărcii.
- Brand de afaceri mici.
- Brand pentru inovare – produs digital.
- Marca cu litere.
- Brand in motion, brand social – TFP
Proiect final de absolvire
În cele din urmă, fiecare student va dezvolta un proiect final de studii postuniversitare care va aprofunda în strategia, conceptualizarea și designul unui brand inovator pentru a crea un impact pozitiv asupra societății. Metodologia și procesul creativ predate în cadrul Postuniversitarului în Design de Brand vor fi urmărite și vor fi susținute în fața unui panel. Studentul, împreună cu tutorele, va alege punctul de plecare al proiectului care va fi dezvoltat ulterior.
- Structura TFP.
- Îndrumare ulterioară de grup și individuală.
Taxa de școlarizare a programului
Oportunități de carieră
Acest curs postuniversitar își propune să formeze studenții pentru o piață a muncii în care înțelegerea creării mărcii dintr-o perspectivă largă este esențială. Mărcile nu sunt statice; avem nevoie de designeri care știu să asculte, să privească, să repete, să testeze și să creeze un brand în continuă evoluție.
- Agenții de branding.
- Companii care gestionează mărci și produse și/sau și-au interiorizat designul, fie că sunt companii de producție sau de distribuție.
- Companii de inovare și transformare digitală.
- Marketing digital, web design și agenții de aplicații.
- Studii cu echipe creative.
- Agenții de comunicare.